sannejuli.reismee.nl

Op mini-vakantie en een piano!

Gisteren ben ik teruggekomen van m’n mini-trip naar Gisborne. Ik ging met Stray travel, zij hebben veel tours door Nieuw-Zeeland. Er waren drie anderen mee, en de gids, Jason. De andere mensen kwamen allemaal uit Duitsland en Zwitserland. Normaal zijn de groepen groter, maar omdat het bijna het einde van het hoogseizoen is was het nu iets kleiner. Maar het was leuk! Ik ben erachter gekomen dat Duitsers toch niet zulke sociale mensen zijn, maar ze waren allemaal wel aardig. Ze spraken vooral Engels, ook als ik niet in de buurt was.

We vertrokken op dinsdag (het is nu zaterdag). We reden eerst naar Gisborne, langs een prachtige weg door de heuvels (bergen bijna). Het is heel groen overal en het lijkt wel een beetje op een jungle. We kwamen aan het eind van de middag aan in Gisborne, waar we een stukje langs het strand hebben gelopen. We gingen pizza eten (ik was blij

Smile
) en zijn nog naar een uitkijkpunt geweest, om de zonsondergang te zien. Het hostel waar we sliepen was vlakbij het strand. Er waren pinguïns die hun nesten hadden onder de rotsen en we hebben nog sterren gekeken ’s nachts. De volgende ochtend zijn we om 06.15 opgestaan om de zonsopgang te zien. Als je kijkt op de kaart zie je dat Gisborne erg in het oosten ligt, en het is dan ook de eerste stad in de wereld die de zon ziet opkomen. Dat was heel bijzonder! Daarna heb ik samen met één van de groepsleden roggen gevoerd. Je kreeg erg charmante pakken aan (het kleedt niet af
Wink
) en toen moest je met een stok in het water gaan staan. Op die manier vormde je een soort muur. Er waren erg veel roggen, de grootste was 1.5 meter! Daarna zijn we verder gereisd, langs de oostkust. We kwamen uit in Tokomaru Bay, hier wonen veel Maori’s. ’s Avonds in de pub kwamen we erachter dat de Maori-mannen allemaal op zoek zijn naar een vrouw, dat was wel apart. Ik denk dat ze hier wel een programma als ‘Boer zoekt vrouw’ kunnen gebruiken, maar dan de Maori-versie!

De volgende ochtend heb ik opnieuw de zonsopgang gezien, ditmaal omdat ik zo vroeg wakker was. Daarna zijn we verder langs de oostkust gereisd, naar een vuurtoren op de East Cape. Dat was een hele mooie plek, het deed me een beetje aan Schotland denken, dus ik was blij! Ik had er wel langer willen blijven, maar het nadeel aan reizen met een groep is dat je steeds verder moet..

We kwamen aan in ons laatste hostel, Maraehako Bay Retreat. Dit hostel leek wel een beetje op een soort boomhut, met allemaal houten balkons die aan elkaar waren verbonden met trappen. Het was heel mooi ingericht, met allemaal lichtjes, een waterval en hangmatten. Het hostel lag aan een baai en je kon kanoën, surfen, etc. Ik heb gekanood in de baai en op zee, en we hebben een prachtige zonsondergang gezien vanaf het water. Het blijkt dat in die baai af en toe orca’s worden gezien! Die heb ik niet gezien jammer genoeg, dat staat nog steeds op m’n lijstje!

Gisteren ben ik weer in Galatea aangekomen, en dit voelt toch wel een als m'n thuis! Een ander heel leuk ding is dat m’n hostfamilie een piano heeft gekocht! Ze weten dat ik piano spelen heel leuk vind, en nu hebben ze er één gekocht! Ik probeer de kinderen een beetje les te geven en ik speel zelf elke dag. Ook gaat het gezin waarschijnlijk volgende week een puppy kopen. De twee honden die ze nu hebben, Stella en Jess, zijn heel oud en ze krijgen er dus een nieuw hondje bij. Ik begin honden steeds leuker te vinden ;)

Aankomende week hebben de kinderen nog schoolvakantie, en ik keer weer terug naar m’n ‘au pair duties,’ om Kelly wat tijd te geven zodat ze haar werk weer kan voorbereiden voor de volgende schoolperiode!

Er staat waarschijnlijk een trip naar Wellington en Auckland op de planning. Ik probeer wat meer uren te werken, zodat ik wat vrije dagen kan sparen. Deze wil ik gaan gebruiken voor die weekenden. Ook komt er als het goed is nog een andere Nederlandse au pair uit Auckland naar Rotorua (dicht bij Galatea), dus we gaan samen iets leuks doen! Daarnaast komt er nog een vriendin van de basisschool naar Nieuw-Zeeland, dus die ontmoet ik ook hier! Genoeg leuke dingen dus

Smile

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

annemiek

Potverdikkie Sanne!Dat klinkt allemaal leuk! Heb je foto's gemaakt van de zonsopgang? Wat fijn dat je je zo thuis voelt bij je " bijna" familie...en wat geweldig dat je de kinderen pianoles geeft. Een blijvende herinnering voor hen. Je komt toch wel terug?? Anders zijn we genoodzaakt om een nieuw zeeland trip te plannen....en dat zou toch wel heeeeel vervelend zijn ????

Jan

Heerlijk!

Jan

Heerlijk!

Tonny

Hoi Sanne,
Wat een bofkont ben je toch!
Mooie foto's, leuke minivakantie en mooie ervaringen in het verre New Zealand.Fijn dat je het zo goed kan vinden met de kinderen, pianoles leuk hoor!
Fijn dat je het naar je zin hebt!
Groetjes Tonny, tot je volgende verhaal......

Kootje

Ha Sanne, beetje laat, maar ik heb nu je blog verhalen gelezen!Leuk, zoals je het beschrijft. Het lijkt erop dat je je steeds meer thuis voelt! Pas op, straks wil je daar nooit meer weg....Ik verheug me op je volgende verslag.
liefs vanuit Spanje van Kootje en Pepe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active