sannejuli.reismee.nl

Trip to the South-Island!

Blog nummer zeven! Ik heb al een tijdje niet meer geschreven, oeps! Maar ik ben druk geweest met werken en met een reisje naar het Zuidereiland! Ik ging samen met Marlene, een au pair uit Oostenrijk. We vlogen beiden naar Christchurch en hebben daar een autootje gehuurd om onze roadtrip te maken. We reden eerst naar Hanmer Springs, een plaatsje in de bergen. Hier was ons eerste hostel en er waren hotpools (om in te zwemmen), superchill! De volgende dag door naar Kaikoura om walvissen te spotten, dat is gelukt! We gingen met een helikopter en vlogen recht boven een ‘sperm whale’ (potvis). Ook hebben we superveel dolfijnen gezien, echt honderden die in een grote groep rondzwommen en uit het water sprongen. Daarna een wandeling gemaakt over het schiereiland van Kaikoura, hier hebben we nog een zeehondenkolonie gezien, met babyzeehondjes, heel schattig!

De dag erna zijn we verder richting het noorden gereden, naar de plaatsjes Picton en Nelson. In Picton hebben we een boottocht gedaan en daarna reden we via de Queen Charlotte Drive naar Nelson. Dat was echt een superleuk plaatsje. Normaal vind ik de Nieuw-Zeelandse steden een beetje tegenvallen, maar Nelson was gezellig. Daarnaast hadden ze er superlekkere grote pizza’s en een vegetarisch café, ik was blij! We zijn wat langer in Nelson gebleven, dus daar hebben we wat meer gezien. Daarna zijn we doorgereden naar Abel Tasman, een nationaal park met goudgele stranden. We zijn met een watertaxi wat meer het park ingevaren en vanaf daar zijn we teruggelopen naar het hostel, ’s avonds pannenkoeken gebakken!

Daarna door het binnenland naar de westkust gereden, via een stop bij de langste hangbrug van NZ en een zogenoemde tandemline, zie foto’s! De westkust is echt supermooi, hele mooie golven en stranden. Daarna door naar de ‘Pancake Rocks en Blowholes,’ enorme rotsen die zijn opgestapeld als pannenkoeken, zie foto’s. Hier hadden we een hostel vlakbij het strand, dat was heel fijn! We hebben daar nog gewandeld, maar toen begon het te regenen en dat is voor zo’n 12 uur doorgegaan… Als het eenmaal regent in NZ dan regent het veel! We zijn via the Warehouse (Nieuw-Zeelands voor V&D meets Primark) gereden om wat dvd’s te kopen en zijn toen via Arthur’s Pass door de bergen gereden. Het moet echt heel mooi zijn daar, maar we zagen niks door de regen. Eenmaal aangekomen bij het hostel hebben we nog een wandeling gemaakt naar een geweldige waterval, ‘the Devils Punchbowl Falls.’ We waren echt zeiknat, maar het was het waard! Daarna hebben we maar een filmmarathon gehouden, omdat het nog steeds aan het regenen was!

De volgende dag door naar Christchurch, het weer in Arthur’s Pass was iets beter (we konden wat zien yes!) maar aangekomen in Christchurch regende het weer, balen! Het was heel indrukwekkend om te zien hoe ze die stad aan het opbouwen zijn na de aardbevingen, maar om in de stromende regen door een stad te lopen, dat is niet ideaal. Uiteindelijk zijn we naar een Antartic Centre gegaan, dat was een goede afsluiting!

Al met al hebben we echt een hele leuke week gehad, met in het begin beter weer! Maar ik ben blij dat ik nu wat gezien heb van het Zuidereiland en ik kan niet wachten om weer te gaan met m’n ouders. Nu werk ik nog maar drie weken voor m’n hostfamily, de tijd gaat echt te snel! Ik vind het zo jammer om straks weg te gaan uit Galatea, maar ik ben ook zo benieuwd naar de rest van Nieuw-Zeeland. Toch ga ik m’n hostfamily echt ontzettend missen.

Frown
Ik ga nog even genieten van m’n laatste weken hier met de kids, aanstaande zaterdag gaan we naar de All Blacks game, daar kijk ik naar uit! Daarnaast hebben de meisjes allebei een lammetje gekregen, die ze straks op school moeten ‘presenteren!’ Heel leuk om mee te maken hoe je die beestjes moet voeren, als de kids naar school zijn moet ik het doen.
Smile

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

Jan

?????

Jan

Huh... Het worden vraagtekens, maar waren smileys.. Erg leuk verhaal Sanne!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active