sannejuli.reismee.nl

Een ritme en drukke weekenden!

Ik ben hier nu al bijna acht weken! Wat gaat de tijd toch snel!

De kids zijn nu helemaal gewend, het is een leuk stel. Grappig is dat ze niet bang worden van het slachten van varkens en bunny shooting, maar Harry Potter vinden ze wel weer heel eng. Het is nogal een verandering voor mij.. De kinderen komen thuis met verhalen over jagen, ik heb al een pas geslacht varken gezien en de kinderen gaan ook op jagen op herten. (Nee, ik ga niet meejagen en ik eet nog steeds geen vlees

Smile
). Ik zie het gewoon als een andere cultuur, het jagen is heel normaal hier. Ze zorgen zelf voor hun vlees i.p.v. het te kopen in de supermarkt. Ik was niet geschokt of geschrokken, dus ik verander ook wel,
Wink
waar ik vroeger m’n vader riep om het kleinste spinnetje (sorry pap!) laat ik ze nu lekker zitten, ze houden de muggen weg.

Het wordt kouder, vooral ’s ochtends is het fris.. We hebben nu al wintertijd, dus in Nieuw-Zeeland is het 10 uur later dan in Nederland. Ik zie wel een beetje op tegen de winter. Het is hier wel heel lekker weer geweest, maar dat was vooral toen ik hier nog maar net was. Ik heb het gevoel dat ik nog maar net weg ben uit de winter in Nederland. Maar het komt vast wel goed!

Ik rij bijna elke dag auto, dat gaat ook steeds beter. Ik rijd afwisselend in een automaat en een schakelauto, dus ik verleer het schakelen niet. Het links rijden gaat goed, al blijft het wel nadenken bij kruisingen en dergelijke.

Ik ben bijna elk weekend weg, soms met het gezin, en ik heb ook al bezoek gehad van Yrla, een andere au pair uit Auckland. Ze was hier in het paasweekend. Dat was erg gezellig, we hebben wat toeristische dingen gedaan, zoals een Maori-performance bijgewoond en gegeten op de manier van de Maori’s (een buffet van Hangi, eten gestoomd in de grond, zie foto’s!). We waren echt ‘Dutchies on tour.’ We hebben koeien gemolken op de boerderij en we zijn naar een Kiwi-vrijlating geweest, de Kiwi werd ‘gezegend’ en ging toen het publiek rond waar iedereen foto’s mocht maken. Het was een ontzettend lief beestje. De Kiwi werd later vrijgelaten in de bossen. Ze proberen echt het aantal Kiwi’s omhoog te krijgen, omdat ze worden bedreigd. Honden zijn erg gevaarlijk voor Kiwi’s, er worden hier zelfs cursussen gegeven om je hond af te richten om geen Kiwi’s aan te vallen. Verder ben ik vooral weggeweest me de familie, twee keer naar Tauranga waar de ouders van m’n hostouders wonen. Tauranga is een plaats aan de kust met een supermooi strand , een berg en een megawinkelcentrum. Het is niet dat ik shoppen zo leuk vind, maar ik ben er nu al best vaak geweest, ook omdat we er vaak gaan lunchen. Ik had het niet verwacht van Nieuw-Zeeland, maar overal zijn supergrote winkelcentra met zogenaamde ‘foodcourts,’ waar je allerlei dingen kan eten en drinken. Niet erg gezellig, maar wel handig als je snel wat wilt halen.

Ik vind dat er veel fastfood gegeten wordt in Nieuw-Zeeland, obesitas is best een groot probleem hier, vooral in de Maoricultuur.. Feit is dat fastfood lekker is en goedkoop, dus daar kiezen mensen sneller voor.

De berg in Tauranga, Mount Maunganui genaamd, is makkelijk te beklimmen en dat wordt heel veel gedaan. Ik had het gevoel dat ik in een file naar boven liep. Het uitzicht was wel prachtig, dat maakte veel goed (nogmaals, zie foto’s).

Daarnaast zijn we nog een weekend naar Hamilton geweest, voor de trouwerij van de zus van m’n hostmom. Ze trouwde op een wijngaard en het was echt supermooi! Het was de eerste keer dat ik een trouwerij bijwoonde, dus ik voelde me vereerd dat ik was uitgenodigd.

Smile

Gisteren ben ik meegeweest met Gerda, een vrouw uit Nederland die al 40 jaar in Nieuw-Zeeland woont. We gingen naar de Rainbow Mountain, dat is een berg vlakbij Rotorua, de naam komt van alle kleuren die de berg heeft vanwege het vulkanisme. Ik leer hier dus ook steeds meer mensen kennen, daar ben ik wel blij om! Morgenavond (zaterdag) is er een Mexican Night in de plaatselijke feestzaal, ik ben heel benieuwd hoe dat wordt, nacho's and taco's are included!

Over twee weken ga ik naar Gisborne en een stukje van de oostkust. Ik kijk er erg naar uit. Ik ga in m’n eentje met een bus mee dus ben heel benieuwd! Ik denk dat het wel fijn is om een mini-vakantie te hebben, het is wel goed om er even tussen uit te gaan. Ik vind het au pair zijn heel leuk, maar het blijkt wel een full time job, vooral omdat de kinderen heel graag willen dat je met ze meespeelt. Soms heb je af en toe je dag niet, en dat is lastig. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor!

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

Yrla

Leuk verhaal! Was een zeer geslaagd weekend ;)
Binnenkort maar eens naar Auckland!

Tonny

Hallo Sanne,
Je hebt het er maar druk mee, de kinderen,boodschappen eten koken. Maar het lijkt me fantastisch al die nieuwe indrukken.Aan de foto's te zien is New Zealand een prachtig land!Nou meisje geniet van je kleine vakantie, tot je nieuwe reisverhaal.Liefs Tonnyx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active