sannejuli.reismee.nl

My last blog!

Blog nummer acht… Heb al een tijd niet geschreven, maar er is zoveel gebeurd de laatste tijd! Ik heb sinds m’n trip naar het Zuidereiland nog een maand gewerkt voor mijn hostfamily. Die maand is voorbij gevlogen, het was erg gek om alles voor het laatst te doen, afscheid te nemen van iedereen, enzovoort. Ik ga toch proberen een samenvatting te geven van de afgelopen tijd!

Naast het werken voor m’n hostfamily heb ik ook nog gewerkt op kindy, erg leuk. Ik had dat best langer willen doen, maar ik moet ook verder! Ik ben nog met een andere au pair, Hannah, naar de Waitomo Glowworm Caves geweest, dat was erg indrukwekkend. Diezelfde dag ging ik met m’n hostfamily naar de All Blacks – Argentinië (rugby voor de dummies onder jullie). Het was geweldig, we zaten op de tweede rij en konden alles goed zien. De kids waren ook super enthousiast, ze konden zelfs de haka meedoen, en het volkslied meezingen, en we droegen natuurlijk allemaal ons All Blacks-shirt.

Verder hebben we enorm veel regen gehad in Galatea in de afgelopen weken, als het in Nieuw-Zeeland eenmaal regent, dan regent het veel! De weken bestonden dus uit veel binnen zijn, lammetjes voeren (we kregen er zelfs nog een lammetje bij, genaamd Burger), en veel voor het laatst doen.

We zijn nog naar Rotorua geweest omdat ze daar in het museum een tentoonstelling hadden van Rembrandt en Wouter Bakkenes, twee Nederlandse schilders (iedereen kent Rembrandt natuurlijk, ikzelf kende Bakkenes niet!). Maar er was een heel Nederlands getint tulpenfestival bij, een Nederlandse speurtocht die ik samen met de kids heb gedaan, en we hebben ook nog windmolentjes geknutseld. Ik heb de kinderen ook de Nachtwacht laten zien, dat vonden ze vooral een heel groot schilderij!

Laughing

De nieuwe au pair, Jelena, kwam aan in de eerste week van de schoolvakantie. Ik was er gelukkig nog een paar dagen, dus ik kon haar en een andere nieuwe au pair die ook in Galatea woont, een beetje rondleiden. We hebben nog best veel gedaan in die laatste dagen!

Toen was het voor mij tijd om afscheid te nemen. Ik had nog een fotoalbum gemaakt met alle foto’s van de afgelopen acht maanden en ik kreeg van m’n hostfamily een heel mooi afscheidscadeau.

Ik ging met de bus naar de airport van Auckland waar ik m’n oom en tante opwachtte (Sylvia en Martin). We hebben tien hele leuke dagen gehad in het Noorden van Nieuw-Zeeland (Bay of Islands). Na tien dagen zijn we naar Auckland teruggereden, omdat m’n ouders toen aankwamen. Ik was heel zenuwachtig of het allemaal goed zou gaan, maar het ging goed, en uiteindelijk kwamen ze door de schuifdeuren lopen! Wat was ik blij om ze te zien, dat was echt een heel fijn moment. Heb ze wel erg gemist. De eerste twee dagen hebben we weer met z’n drieën doorgebracht, en daarna zijn we met Sylvia en Martin naar Galatea gereden, zodat ze allemaal m’n hostfamily konden ontmoeten! We verblijven nu nog een tijdje in Galatea, maar over een aantal dagen is het echt tijd om te gaan, we gaan zien wat Nieuw-Zeeland nog meer te bieden heeft.

Voor nu zeg ik dat dit m’n laatste blog is, ik weet niet of ik er nog aan toe kom om iets meer over onze rondreis te schrijven. Ik vond het in ieder geval heel leuk om jullie op deze manier op de hoogte te houden en ik hoop jullie ook! Tot ziens in Nederland!

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

annemiek

lieve sanne, jose, gerard ,sylvia en martin
geniet van deze tijd samen, ik hoor jullie verhalen graag als jullie weer terug zijn.
liefs, annemiek

Jan

Blijft erg leuk om te lezen, Sanne! Wat een prachtig avontuur in Nieuw-Zeeland!!!

Sonja

Super leuk Sanne, mooi geschreven!! :)

Tonny

Hoi Sanne,wat een ervaring in het verre Nieuw-Zeeland, ervaring om op terug te kijken.
Leuk dat je Silvia en Martin daar ook ontmoet hebt, ook je ouders zijn er nu, je kan alle mooie plekjes aan hun laten zien. Nog heel veel plezier en doe ze allemaal de groeten van mij en Peter. Dag meis tot gauw

Margot

Lieve Sanne,
Fijne laatste dagen nog!!
Dag!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active