sannejuli.reismee.nl

Naar de Coromandel en Auckland!

M’n vijfde blog. Ik ben hier nu vier maanden. De afgelopen tijd was heel erg druk maar wel erg leuk. Omdat ik twee lange weekenden vrij had ben ik naar de Coromandel gegaan en naar Auckland. De Coromandel is een soort schiereiland, ongeveer vier uur rijden vanaf waar ik woon. Auckland is de grootste stad van Nieuw-Zeeland (niet de hoofdstad, dat is Wellington!).

Ik ging samen met Yrla, zij was ook al bij mij op bezoek geweest. Ik heb haar opgehaald en toen zijn we samen doorgereden naar de Coromandel. We hebben de eerste dag een wandeling gedaan in de Pinnacles. Dit was een erg mooi gebied waar ik graag nog een keertje naar toe zou willen. We sliepen ’s avonds bij familie van mijn hostfamily, dus dat was superchill! De volgende dag hebben we twee andere au pairs ontmoet en toen zijn we samen naar het noordelijkste stukje gereden van de Coromandel. Het was een vrij lange gravel road (zandweg), dus dat maakte het wel wat avontuurlijker

Wink
. Het is ontzettend mooi in de Coromandel, we zijn af en toe uitgestapt om rond te kijken en foto’s te maken.

De volgende dag ben ik met Yrla naar een ander deel van de Coromandel gereden, daar hebben we Cathedral Cove gezien en zijn we naar Hot Water Beach geweest, twee bekende plekken in Nieuw-Zeeland. ’s Avonds hebben we nog wat gegeten en gedronken in een klein stadje, en we zijn naar een Nieuw-Zeelandse film geweest, Hunt for the Wilder People, echt een aanrader! Op maandag gingen we beiden weer terug naar huis, zij naar Auckland en ik naar Galatea. We hebben nog een hele mooie waterval gezien, we hebben twee lifters meegenomen en kwamen nog een Dutch Shop tegen. Het was een heel leuk weekend met prachtig weer!

Een paar dagen later vertrok ik al naar Auckland. Het weer viel een beetje tegen, maar we zijn naar een museum geweest waar je o.a. kon ervaren hoe het zou zijn als er een vulkaan uitbarst in Auckland. Daarnaast hebben we nog gewinkeld, zijn we naar de film geweest en hebben een leuke avond uit gehad met een heleboel andere au pairs. De laatste dag was het weer echt geweldig, dus toen gingen we naar het strand en naar een Nederlands restaurantje, samen met twee andere Nederlandse au pairs. Het was leuk om te zien dat er ook toeristen uit andere landen naar toe kwamen, en ook wat locals. Wij als Nederlanders herkenden natuurlijk erg veel en ik was heel blij met m’n kaassoufflé en patatje met

Laughing
. Ik vond vooral de ‘suburbs’ van Auckland leuk, het centrum was niet zo interessant.

Volgend weekend komt er een au pair uit Wellington langs, en ik ben bezig met het plannen van m’n volgende korte vakantie. Verder gaat het allemaal wel z’n gangetje, het is winter hier maar we hebben wel hele mooie en warme dagen. Over drie weken begint de kalvertijd weer en af en toe ga ik met de kinderen naar de boerderij om te kijken. Vandaag werden de kalfjes gewogen, ik heb al een keer geholpen met melken en vandaag heb ik ook een koe een injectie gegeven zodat ze wat meer vitamines krijgen

Smile
.

De foto’s van de Coromandel en Auckland staan ook op m’n blog!

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

Tonny

Hoi Sanne,
Het gaat je heel erg goed, fijn hoor!
Het zijn weer hele mooie en leuke foto's.
Leuk verhaal, en een heerlijk patatje met mayo, lekker genieten.
Op naar je volgende verhaal ik kijk er al naar uit!
Groetjes Tonny&Peterxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active