sannejuli.reismee.nl

Weekendje Wellington en een puppy!

M’n vierde blog! Ik ben nu drie maanden in Nieuw-Zeeland en het gaat nog steeds heel goed. Doordeweeks werk ik gewoon en ik probeer elk weekend iets leuks te plannen. Een vriendinnetje van de basisschool (Hanne) is langs geweest en dat was erg gezellig. We zijn naar Hobbiton geweest (finally!), hebben een natuurlijke hotspring bezocht en ik heb haar de boerderij en de omgeving hier laten zien.

Het wordt hier steeds kouder, vanochtend waren de ruiten van de pick up bevroren voor het eerst, dus dat zegt wel wat. We hebben nog wel wat weekenden gehad met heel mooi weer, dus dat was fijn!

M’n hostfamily heeft een aantal weken geleden een puppy gekocht. Haar naam is Zoë Burger Bicknell (voor die naam hebben we verschillende stemrondes voor gehad) en ze is ontzettend schattig, zie foto’s. Ze was heel klein toen ze hier net was, maar nu kun je haar elke dag zien groeien. Ze houdt erg van gezelschap en komt vaak op schoot liggen als ik aan het Skypen ben met familie of vrienden. Ze wordt wel heel snel enthousiast en heeft ook al een aantal dingen in het huis stuk gebeten. Soms voelt het wel alsof ik vier kinderen heb in plaats van drie kids en een puppy ;) Ze wordt nu wel steeds meer een ‘buitenhond.’

Afgelopen weekend ben ik samen met twee Nederlandse au pairs uit Auckland (Yrla en Sanne) naar Wellington geweest. Het was een heel leuk weekend. Ik kwam al op donderdag aan, ging met de bus vanaf Rotorua, en op donderdagavond ontmoette ik een Nederlandse au pair die in Wellington werkt (Wieteke). We zijn pizza gaan eten, ofcourse, en hebben veel gepraat over onze ervaringen als au pairs.

Smile
Op vrijdag ontmoette ik Yrla en Sanne bij een soort kabelbaan. We zijn daarmee omhoog gegaan en hebben daar een beetje rondgelopen. We zijn koffie gaan drinken en hebben heerlijk geluncht. Wellington heeft echt hele leuke plekken om te eten. Daarna zijn we naar Te Papa gegaan, een heel groot museum over Nieuw-Zeeland. Er was een expositie over de rol die Nieuw-Zeeland speelde tijdens de Eerste Wereldoorlog. Het was heel indrukwekkend ingericht, het was gemaakt door Peter Jackson (regisseur van Lord of the Rings voor de onwetenden onder jullie
Wink
) en hij had gezorgd voor enorme wassen beelden die de soldaten voorstelden, zie foto’s. Het museum was zo groot dat we niet eens alles konden zien. in één dag Het regende ’s avonds, maar we zijn toch naar een night foodmarket geweest, en daar hebben we gegeten. ’s Avonds nog wat gedronken in één van de vele cafés en dat was erg gezellig. Op zaterdag ging ik ’s ochtends in m’n eentje naar de Weta Cave Workshop, dat is de studio die heeftgezorgd voor de special effects in films als Lord of the Rings, Avatar, Narnia en King Kong. Ook maken ze wapens en harnassen e.d. voor deze films. Het was echt supercool om te zien hoe ze dat allemaal maken! Ik weet nu ook waar Peter Jackson woont, hij heeft een soort privé schiereiland in de buurt van Wellington. Daarnaast zijn we nog langs de studio’s geweest waar The Hobbit is opgenomen. Op dit moment nemen ze een film op met Scarlett Johansson dus er was veel beveiliging in de buurt.

Zaterdagmiddag zijn we nog naar een ‘underground market’ geweest, dat was heel leuk, ze hadden hele leuke dingetjes. Het was wel een beetje hipster allemaal.

Cool
Daarna hebben we een taxi genomen naar Mount Victoria, van daaruit heb je een prachtig uitzicht over de stad! Op zondag ben ik weer teruggegaan naar Galatea, het voelt echt als thuiskomen bij het gezin dus dat is heel goed!

Voor de komende weekenden heb ik ook weer een boel gepland, er komen een aantal au pairs langs, ik ga naar de Coromandel en naar de rugby game in Auckland. Genoeg leuke dingen dus!

Liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

Yrla

Leuk verhaal! En inderdaad, we hebben een heel leuk weekend gehad! :D

Kelly

This is a great read Sanne! I love the pictures too :) they are super cute! Lots of exciting things still to come. I'm excited about the rugby game too!!!!!

Tonny

Hoi Sanne,
Geweldig de Lord of the Rings zijn wij fan van, ik ben wel een beetje jaloers op je!
De foto's zijn heel leuk, en volgens mij heb je het goed naar je zin.Even wat anders je ouders zijn bij ons geweest, we hebben een rondje Rotterdam gedaan, ze vonden het heel erg leuk. Misschien weet je het al en heeft je moeder al foto's laten zien!Nou meisje hou je taai en groetjes ook van Peter.Tot je volgende verhaalxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active